OPIEKA MERYTORYCZNA:

Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

"dobry duch” szkoły Eureka, jej merytoryczny opiekun oraz twórczyni autorskiego programu, według którego uczymy w klasach 1-3. Prof. Gruszczyk- Kolczyńska jest wybitnym pedagogiem i psychologiem, autorką programów edukacyjnych, książek, przewodników metodycznych dotyczących dzieci zdolnych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci uzdolnionych matematycznie. 

Jej specjalność to wychowanie przedszkolne i  edukacja wczesnoszkolna, wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, edukacja matematyczna, niepowodzenia w uczeniu się matematyki, rozwijanie uzdolnień do nauki matematyki oraz konstruowanie programów stosownie do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci. 

Pani Profesor jest przekonana, że w każdym dziecku tkwi jakiś talent, a sztuką nauczyciela i rodzica jest go zauważyć i rozwinąć.

 

Dr Grzegorz Śpiewak opiekun językowy, metodyk języka angielskiego

Objął naszą szkołę merytoryczną opieką, szkoli nauczycieli, współtworzy program nauczania języka angielskiego. Wykładowca nowojorskiej uczelni The New School, naczelny doradca ds. metodyki nauczania języka angielskiego wydawnictwa Macmillan Polska, założyciel DOS-ELTea, niezależnego centrum doskonalenia nauczycieli.

Dyrekcja szkoły

Olga Woźniak

dyrektorka ds. nauczania i pomysłodawczyni szkoły. Główna ideolożka "Eureki". Przez całe swoje życie zawodowe zajmowała się przekonywaniem dorosłych i dzieci, że nauka jest czymś fascynującym i niezwykłym. Popularyzatorka nauki, dziennikarka. Pracowała w Centrum Nauki Kopernik, kierowała działem nauki "Przekroju", pracowała w dziale nauki "Gazety Wyborczej". "Eureka" to ucieleśnienie jej przekonania, że nauka może i powinna sprawiać frajdę i że zwykła szkoła może stać się czymś na wzór centrum nauki, eksploratorium.  Z wykształcenia pedagożka, polonistka i psycholożka. Nauczycielka montessoriańska. Skończyła także podyplomowe studia Zarządzanie i Marketing w Oświacie (Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie).

Mama Bruna i Ady. Z myślą o swoich dzieciach stworzyła szkołę, która ma rozwijać w  nich naturalną ciekawość i wrodzone zdolności oraz sprawiać, że nauka będzie dla nich  przygodą a nie przykrym obowiązkiem. 

Uczy polskiego, wiedzy o społeczeństwie i antropologii kultury, wychowawczyni klasy VI "Nietoperzy".

Magda Gędziorowska

dyrektorka administracyjna szkoły. Choć z artystyczną duszą (z wykształcenia historyczka sztuki), to jednak skrupulatna i zasadnicza. Świetna organizatorka i menadżerka. Z tą samą skutecznością umie zapanować nad gronem dziennikarzy (wieloletnia sekretarz redakcji odpowiedzialna za funkcjonowanie i planowanie pracy wielu osób, z których każda była większym indywidualistą), jak i grupą siedmiolatków. Pod jej okiem wszystko ma swoje miejsce i kolejność. Chaos zmienia się w porządek. Ceni ład, konsekwencję i jasne zasady. Przy tym otwarta na kreatywność i świeże pomysły. Specjalistka od zarządzania oświatą. Mama dwóch dorosłych już córek. Wielbicielka koni i psów wszelkiej maści (i tych bez maści też). Uczy historii oraz historii sztuki. Dba o to, by wszystko działało, jak należy. 

Klasy 1-3

Agnieszka Zawadzka-Kowalska

wicedyrektorka, kierowniczka zespołu edukacji wczesnoszkolnej, wychowawczyni III klasy "Kruków". Twórcza, kreatywna, pełna fantastycznych pomysłów na uczenie nawet najbardziej opornych. Podczas jej zajęć literki ożywają, opowiadając niezwykłe historie, a nauka cyferek staje się ekscytującą przygodą. Niezwykle uzdolniona plastycznie.  

Magister pedagogiki specjalnej i logopedii  (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła studia podyplomowe: Edukacja początkowa i terapia pedagogiczna dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. (Wydział Pedagogiki UW). Ukończyła też m.in. studia podyplomowe "Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspomaganie rozwoju i edukacja" pod kier. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, kurs kwalifikacyjny pedagogiczno-metodyczny języka angielskiego,  kurs instruktora rekreacji ruchowej ze specjalnością hipoterapia, szkolenie "Metoda dobrego startu" według Marty Bogdanowicz oraz warsztat "Odimienna metoda nauki czytania dr I.Majchrzak". Prowadzi fantastyczne kółko robótkowe, uczy ceramiki i szycia na maszynie. 

Renata Czuba

nauczycielka-wychowawczyni klasy I. Choć najpierw skończyła studia na SGH, z czasem odkryła, że jej pasją jest praca z dziećmi. Ukończyła pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną w WSPR w Warszawie. Kierowała eurekowym przedszkolem i tworzyła jego koncepcję. Specjalizuje się w pedagogice Montessori i twórczo wprowadza w życie jej założenia. Uzdolniona manualnie, prowadzi w szkole pracownię robótek ręcznych i szycia.  Potrafi sprawić, że wszystko znajduje swoje miejsce: i w głowie, i w życiu.

Monika Borowska

nauczycielka-wychowawczyni II klasy "Sokołów". Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej z zacięciem psychologicznym. Doświadczona, poukładana, ostoja zasad i porządku. Jest wrażliwa na rozwój i trudności dzieci, dlatego oprócz edukacji najmłodszych zajmuje się także terapią pedagogiczną. Jej pasją jest psychologia i pedagogika w praktyce oraz  „żywa historia". Bardzo lubi spacery w ciekawe i zagadkowe miejsca. 

Nauczyciele językowi

Anna Szymańska-Kiona

nauczycielka języka angielskiego. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doświadczenie w pracy z młodzieżą zdobywała, ucząc w gimnazjum i liceum. Nieobce jej też uczenie młodszych dzieci, ale i dorosłych. Wykładała literaturę amerykańską w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu. 

- Lubię dzieci - mówi o sobie, a wie, co mówi, bo jest mamą czworga dzieci. - Zachwyca mnie szczególnie ich wrażliwość, kreatywność, ciekawość świata. Lubię też uczyć. To niezwykłe uczucie słyszeć to charakterystyczne „aha!" i być świadkiem czyjegoś osobistego odkrycia. 

Kierownik zespołu nauczycieli językowych. 

Sylwia Suczyk

nauczycielka języka angielskiego. Absolwentka dwóch wydziałów: filologii angielskiej i rosyjskiej. Nauczyciel akademicki. Lektor z wieloletnim doświadczeniem w nauczaniu dzieci oraz młodzieży. Metodyk w jednej z największych sieci szkół językowych w Polsce, odpowiedzialny za przygotowywanie programów nauczania oraz kreowania projektów dydaktycznych. 

 Uwielbia pracę z dziećmi, pasjonuje ją chłonność umysłu u najmłodszych, ich ciągłe oczekiwanie na nowe wyzwania. A to z kolei przekłada się na jej stałe doskonalenie warsztatu pracy. W zanadrzu ma zawsze przygotowany plan B, dzięki czemu dzieciaki niczym jej nie zaskoczą. 

Prywatnie szczęśliwa żona i kochająca mama dwójki urwisów. Uwielbia czytać książki i spacerować po górach oraz jeździć na rowerze.

Federico Gulmaro Diaz Camones

nauczyciel języka hiszpańskiego. Pochodzi z Peru, od lat mieszka w Polsce. Absolwent Politechniki Warszawskiej, inżynier, który z uczenia języka hiszpańskiego czerpał taką przyjemność. że zmienił profesję. Skończył w Hiszpanii studia językowe, posiada certyfikat Instytutu Cervantesa. W Eurece wprowadza uczniów w świat kultury iberoamerykańskiej. 

Karolina Bergel

nauczycielka języka niemieckiego. Absolwentka kierunku germanistyka na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie zawodowe zdobywała, zaczynając od praktyk, po pracę w szkole językowej oraz w placówkach prywatnych i publicznych.  Lubi słuchać swoich uczniów i wczuwać się w ich  potrzeby. Uczy z pasją, a dzielenie się wiedzą sprawia jej największą radość i satysfakcję.

Lubi się czasem zmęczyć, dlatego jej serce bije mocniej w górach.  Jej najnowszą  pasją, odkrywaną na nowo każdego dnia, jest gotowanie. Miłośniczka alpak, królików i psów.

Marisol Ponce Jakubowska

nauczycielka języka angielskiego. Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Łódzkim. Uczyła w  szkołach prywatnych  -  ma bogate  doświadczenie w pracy lektora na każdym poziomie edukacyjnym.  Jej pasją  jest literatura anglosaska, muzyka hiszpańskojęzyczna  i podróże, podczas których  korzysta nie  tylko ze znajomości  angielskiego,  ale też  hiszpańskiego, który  jest jej drugim rodzimym  językiem.

Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych i ścisłych

Hanna Będkowska

nauczycielka przyrody i biologii. Z wykształcenia leśnik, z zamiłowania edukator. Dla niej każde wyjście w teren musi być przygodą! Entuzjastka zajęć poza murami szkoły oraz aktywizowania przedszkolaków, uczniów i studentów. Na prowadzonych przez nią lekcjach  uczniowie obserwują, mierzą, liczą, porównują, doświadczają, eksperymentują,  grają i dobrze się bawią. 

Uczy w działaniu - wszystkiego trzeba dotknąć i doświadczyć samemu. O drzewach uczy w lesie - las przenosi do szkoły. Obwiązkowe obuwie na jej lekcjach to wygodne kalosze :) - W myśleniu o przyrodzie bardzo bliskie jest mi stwierdzenie, że nie odziedziczyliśmy Ziemi po naszych przodkach, lecz pożyczyliśmy ją od naszych dzieci - mówi. Dlatego stara się, by dzieci z Eureki poznały, pokochały i szanowały przyrodę. Ma nadzieję, że te wartości przekażą kolejnym pokoleniom.

Współpracuje między innymi z PGL Lasy Państwowe, Ligą Ochrony Przyrody (magazynem „Przyroda Polska”) oraz edukacyjnym magazynem dla małych i dużych „Głos Przyrody”. Tworzy przyrodnicze projekty edukacyjne dla dzieci. Jest konsultantem Centrum Nauki Kopernik oraz tutorem nauczycieli w Szkole Edukacji PAFW i UW. 

Irmina Robak

nauczycielka geografii. Uczyła zarówno dzieci ze szkoły podstawowej, jak i gimnazjalistów, młodzież licealną i dorosłych. Ma dużą łatwość nawiązywania kontaktów, jest komunikatywna, obdarzona dużym poczuciem humoru. Jej lekcje są postrzegane przez uczniów jako ciekawe, kreatywne, wciągające. Lubi łączyć geografię z językim angielskim w ramach budowania dwujęzyczności uczniów.

Jej hobby to - jak przystało na geografkę - podróżowanie. -  Udało mi się zwiedzić sześć kontynentów - mówi. - Zachęcam dzieci do poznawania geografii przez opisanie i zrozumienie zjawisk naturalnych, rozwijanie ciekawości świata i chęci jego poznania.

Jest wielbicielką Azji Wschodniej i Południowo - Wschodniej.  

 

Lech Mankiewicz

nauczyciel fizyki. Profesor Mankiewicz to popularyzator astronomii i fizyki działający aktywnie na rzecz zmiany polskiej edukacji. Założyciel i prezes fundacji Edukacja dla Przyszłości. Należy do grupy Superbelfrzy RP, jest polskim koordynatorem programu Hands-On Universe Europe, a także szefem polskiej wersji Akademii Khana, wyjątkowej międzynarodwej platformy edukacyjnej.

Do niedawna był dyrektorem  Centrum Fizyki Teoretycznej PAN w Warszawie, pracował w Centrum Astronomicznym im. Mikołaja Kopernika PAN, ale dał się namówić na "pracę u podstaw" - w naszej szkole. W Eurece przekonuje, że fizyka to takie podejście do przyrody, który pozwala nam zrozumieć i opisać rządzące nią prawa. Wierzy, że znajomość fizyki jest dostępna - a nawet konieczna! - nawet najzatwardzialszemu humaniście!

Piotr Stanisławski

nauczyciel informatyki, koordynator Laboratorium Przyrodniczego. Można powiedzieć, że robi, to co lubi najbardziej, bo nowe technologie to jednocześnie jego hobby i praca. Zarabia na surfowaniu w odmętach Internetu, opisywaniu technicznych nowinek i trendów. Od wielu lat popularyzuje naukę - teraz także na własnym blogu popularnonaukowym Crazy Nauka. O przydatności elektronicznych gadżetów w codziennym życiu potrafi przekonać zarówno babcię, jak i  dzieci. Robi to odpowiedzialnie, ucząc selekcji informacji i roztropnego obcowania z cyberprzestrzenią. Prywatnie technotata dwojga zupełnie analogowych dzieci :) W Eurece wprowadza dzieciaki z młodszych klas w świat komputerów i Internetu. Koordynuje też program laboratorium przyrodniczego dla starszych klas. 

Aneta Górzyńska

nauczycielka biologii. Ukończyła biologię na Uniwersyteckie Łódzkim. Pasjonatka nauczania przez doświadczenie. Uważa, że człowiek jako inteligentna część tego świata powinien dobrze poznać sposób jego - i swojego w nim - funkcjonowania. Zafascynowana sketchnotingiem, tworzeniem notatek graficznych dla uczniow i pomocy dydaktycznych dla nauczycieli biologii. 

Krzysztof Woroniecki

nauczyciel matematyki. Absolwent studiów matematycznych, marketingowych i planowania strategicznego, które ukończył odpowiednio w Polsce, Danii i Wielkiej Brytanii. Pasjonuje się zastosowaniem matematyki w codzienności, szuka okoliczności, w których można jej użyć, albo miejsc, w których  została już użyta i sposobów jej wykorzystania. W wolnym czasie startuje w wyścigach kolarskich, pływa pod polską banderą i zdobywa górskie szczyty.  

Ewa Pawelec

nauczycielka matematyki. Zawsze wiedziała,  że  uczenie  będzie sprawiało jej frajdę, choć na  początku wahała  się co  do kierunku  - skończyła więc  po prostu pedagogikę na  Uniwersytecie  Warszawskim. Dopiero  w  trakcie pracy z dziećmi odkryła,  że jej największą pasją  jest nauczanie  matematyki - postanowiła więc  uzupełnić swoje wykształcenie. Wyspecjalizowała się w terapii pedagogicznej uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki  - jest w stanie nauczyć nawet  najbardziej sceptycznych :) Stale podnosi swoje kompetencje i uczy  się  nowych  rzeczy na kursach i  studiach  podyplomowych (aktualnie np.  „100 pomysłów na  lekcje matematyki”  w  Szkole  Edukacji  PAFW  i UW). - Ogromnie mnie cieszy, kiedy z pozoru niechętni uczniowie przekonują się, że matematyka może dawać radość  - mówi. Uważa przy  tym, że rozwiązywanie zadań i rozumienie zagadnień logicznych stanowi niewyczerpane źródło satysfakcji  - bo  matematyka  jest piękna!

Przemysław Peak

nauczyciel informatyki. Absolwent wydziału pedagogicznego UW kierunku animator kultury oraz  studiów informatycznych. Jego wielką pasją poza informatyką jest fotografia oraz animacja poklatkowa. W wolnych chwilach jeżdzi na rowerze niezależnie od pogody, podróżuje, chodzi po górach oraz gra w Rummikub. Mieszka na wsi, ma dwa psy, dwa koty i 15 kur.

Nauczyciele przedmiotów humanistycznych, artystycznych i technicznych

Monika Gębicka-Andrian

nauczycielka języka polskiego, wychowawczyni klasy VIII, "Kun".  Ukończyła polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim, Szkołę Trenerów Grupy TROP, kursy dramy stosowanej oraz szkolenie trenerów Odysei Umysłów. Studiowała też w Centrum Studiów Latynoamerykańskich. Praktykę dydaktyczną zdobyła w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i UW.

 Fascynuje ją to, w jaki sposób człowiek się uczy, i zależy jej na stwarzaniu sytuacji, w których uczniowie przeżywają dobre, rozwijające doświadczenia. Czerpie energię z kontaktu z młodymi ludźmi i angażuje się w ich sprawy. Działała w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy Stop-Klatka i dziecięcym teatrze Małe Off. 

 Uważa, że nie ma dobrej edukacji bez relacji, a poznawanie świata i siebie poprzez literaturę i sztukę to największa przyjemność.   

Ma także wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy nad tekstem. Jest empatyczną czytelniczką wszelkich form. Pracowała jako korektorka i redaktorka w wydawnictwach prasowych, serwisie internetowym i agencji reklamowej. Uwielbia czytać uczniowskie prace i uważa, że głos każdej uczennicy i każdego ucznia jest ważny.

 

 

Aleksander Ryszka

nauczyciel plastyki, wychowawca klasy VII "Dzików". Ukończył Wydział Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego (dyplom 2007). Od 2017 roku asystent w pracowni prof. Baja na macierzystym wydziale. Artysta, malarz. Lubi pracę z dziećmi - pracował w domach kultury w Konstancinie i Piasecznie. Wielki miłośnik komiksu, jazdy na  deskorolce  i wspinaczki skałkowej. W naszej szkole otwiera dzieci na sztukę i pokazuje, że każdy może odkryć w sobie zamiłowanie do malarstwa i rysunku.  W 2023 r. uzyskał  tytuł doktora sztuk pięknych na warszawskiej ASP.

 

 

Krzysztof Pacan

nauczyciel muzyki. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, nominowany do nagrody muzycznej Fryderyka 2011. Muzyk aktywny na polskiej scenie od przeszło 20 lat. Współpracował mi.n. z Andrzejem Smolikiem, Urszulą Dudziak, Zbigniewem Namysłowskim, Anią Dąbrowską czy Michałem Urbaniakiem, koncertując w Polsce i za granicą.

Doświadczenia pedagogicznego nabierał w warszawskiej Music School, gdzie od 2010 roku prowadził zajęcia indywidualne, oraz w Szkole Muzycznej Presto, w której uczył kształcenia słuchu wraz z rytmiką.

Muzyka jest jego największą życiową pasją i inspiracją, odkąd w wieku 6 lat zaczął uczyć się gry na fortepianie. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą z zakresu jej zasad, form i różnorodności gatunków.

Jagoda Nowaczyk

nauczycielka historii, wiedzy o społeczeństwie, wychowawczyni klasy IV "Bobrów".  Od zawsze wiedziała, że zostanie nauczycielką. Pomimo wszechstronnego wykształcenia (historia, pedagogika Montessori, content marketing, psychologia) to właśnie nauczanie jest dla niej najciekawszym zajęciem. 

Od wielu lat jest nie tylko nauczycielką historii i WOS-u, ale też edukacji wczesnoszkolnej. Ma doświadczenie w pracy z uczniami od zerówki, przez szkołę podstawową i gimnazjum, aż po maturzystów. 

Jej pasją jest psychologia oraz wychowanie w duchu szacunku i empatii. Stara się żyć i wychowywać swoich dwóch synów w duchu NVC. 

Według testu Gallupa jej najważniejszymi talentami są: indywidualizm, maksymalizm, wizjonerstwo i bycie aktywatorem. Intryguje ją niepowtarzalność każdego człowieka. Rozumiejąc, że ludzie się różnią, zawsze stara się znaleźć w dzieciach i wykorzystać te cechy, które pomogą im współpracować.  Dąży do przekształcania swoich marzeń w czyn i do tego samego motywuje swoich uczniów.  Inspirują ją alternatywne metody edukacji, nowoczesne technologie i ich świadome wykorzystanie w procesie edukacyjnym. Lubi łączyć naukę o historii świata ze sztuką i twórczością dzieci. 

Ma artystyczną duszę i bardzo dba o to, by jej otoczenie było piękne i sprzyjało kreatywności. 

Agnieszka Styś

nauczycielka techniki, doradztwa zawodowego i świetlicy. Wychowawczyni klasy V "Borsuków". Początek jej pracy to był wolontariat. Opiekowała się dzieciakami, pomagała im w rozwiązywaniu zadań domowych oraz współuczestniczyła w zajęciach dla dzieci ze szkoły specjalnej. Te doświadczenia sprawiły, że zdecydowała się skończyć studia pedagogiczne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu o specjalności doradztwa zawodowego i personalnego.

Podczas wakacji współorganizowała półkolonie dla dzieci i młodzieży pod patronatem Domu Kultury w Wolsztynie. Była też wychowawcą na koloniach, gdzie starała się rozwijać kreatywność i samodzielność młodzieży.  Bardzo ważny jest dla niej rozwój osobisty oraz wytrwałe dążenie do realizacji postawionych sobie celów.

W Eurece zajmuje się świetlicą, jest trenerem Odysei Umysłu i prowadzi zajęcia z doradztwa zawodowego oraz techniki.

Nauczyciele zajęć sportowych

Wojciech Brożyński

trener aikido, nauczyciel w-f. W pełnym stroju od aikido wygląda jak prawdziwy samuraj :) Nikt tak jak on nie potrafi skłonić grupy rozbieganych dzieci, by w skupieniu na macie wykonywała kolejne ćwiczenia. Siła spokoju i opanowania. Przekonuje, że nieważny jest wyścig, ale pewność siebie i koncentracja na zadaniu. Aikido zaczął ćwiczyć w 1989 r. w najstarszym stołecznym klubie - Warszawskim Stowarzyszeniu Aikido Aikikai. Pierwszy stopień mistrzowski uzyskał w 1994 r.

Od tej pory aż do dziś prowadzi zajęcia wszystkich poziomów aikido w ośrodkach Stowarzyszenia m.in. w Ośrodku Sportów Japońskich Budojo w Warszawie i jego filii w Piasecznie. Posiada czwarty stopień mistrzowski i jest egzaminatorem Polskiej Federacji Aikido z tytułem Shidoin. W latach 2009-2014 prezes Polskiej Federacji Aikido.

Paweł Jędrzejewski

nauczyciel w-f oraz tańca. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego im. Józefa Piłsudskiego w Warszawie, kierunek wychowanie fizyczne. Tańczy, pływa, nurkuje, szusuje na snowboardzie.

Były tancerz zespołu tańca „Szansa” i zespołu ludowego Warszawianka. Czynnie pływa na wakeboardzie, windsurfingu i kitesurfingu. Trenuje freediving. Na aktywność fizyczną nie ma dla niego nigdy złych warunków - do czego próbuje przekonać swoich uczniów.

Paweł Sujkowski

trener szachów - wprowadza uczniów klas 1-3 w tajniki debiutów, matów, bicia w przelocie i roszad. Uczy strategii, myślenia, panowania nad emocjami, koncentracji. Pokazuje, że szachy to coś więcej niż sport - to sposób życia.

Instruktor szachowy z certyfikatem Polskiego Związku Szachowego. Sędzia szachowy klasy II.

Zespół pedagogiczno-psychologiczny

Ewelina Sydorowicz

pedagożka szkolna. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna. Studia były przedłużeniem jej zainteresowań, które rozpoczęły się pracą w wolontariacie. Jego misją było wspieranie, organizowanie czasu, a także szeroko pojmowana integracja dzieci i uczniów w przedszkolu i szkole specjalnej. Uważa, że pedagogika jest jej pasją. Podziwia kreatywność i otwartość dzieci, cieszy ją, że jej podopieczni potrafią ją inspirować.
Sądzi, że w pracy pedagoga specjalnego ważne jest otwarte serce, chęć niesienia pomocy i empatia. Jest staranna i sumienna, a do tego sama lubi się uczyć. - W pracy terapeutycznej z dzieckiem kieruję się zasadą, że każdy mały krok do przodu, jest wielkim sukcesem - mówi o sobie.

Katarzyna Sikorska-Samborska

- psycholożka szkolna.  Absolwentka Wydziału Psychologii UW. Pracuje z dziećmi od 18 lat zarówno jako psycholog szkolny, przedszkolny, jak i terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu. Ukończyła specjalizację psychologii klinicznej dzieci i młodzieży na APS w Warszawie. Posiada też certyfikat terapeuty Si oraz hipoterapeuty. Ukończyła szkolenie psychoterapii w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie pod kierownictwem prof. dr hab. Ireny Namysłowskiej, prof. dr hab. Czesława Czabały, prof. dr hab. Marii Siwiak-Kobayashi oraz  dr hab. n. med. Maryli Sawickiej

- Fascynujące w mojej pracy jest to, że każde dziecko jest inne, niesamowite, a kontakt z nim wnosi kolejne doświadczenia oraz nowe, niepowtarzalne spojrzenie na rzeczywistość. Kreatywność młodych ludzi, jakiej doświadczam każdego dnia, daje mi siłę, pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość - mówi o sobie.

Oprócz tego, że utrzymuje kontakt z uczniami i ich rodzicami, za swoje zadanie w szkole uważa wspieranie nauczycieli oraz pomaganie im w zrozumieniu sytuacji ucznia, podpowiadanie, na co zwracać uwagę, co może być symptomem poważniejszych trudności, a jakie zachowanie jest wynikiem stresu czy przemęczenia dziecka.

Jest wielbicielką zwierząt i natury. Mieszka w lesie ze swoją rodziną oraz z dwoma psami, dwoma końmi, trzema kotami i to daje jej szczęście. 

Kinga Szymańska

nauczycielka współorganizująca kształcenie. Pomaga uczniom w klasach 1-3 w nabieraniu uważności, koncentracji, lepszym funkcjonowaniu w grupie. Ukończyła studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej (pedagogika resocjalizacyjna i pedagogika opiekuńczo-wychowawcza).  Współpracuje z rodzinnym domem dziecka. W swojej pracy najbardziej ceni możliwość poznawania nowych osób i czerpania z tych relacji wiedzy i pomysłów. 
- Praca z dziećmi sprawia mi przyjemność - mówi - bo dzieciaki mają w sobie nielimitowane pokłady kreatywności, energii i wesołości. 
Kiedy nie pracuje, praktykuje jogę. Wyznaje  filozofię życia w zgodzie z naturą i samą sobą. Lubi czytać książki biograficzne, grać w planszówki i karcianki. Zajmuje się hodowlą roślin oraz wyrabianiem z nich kosmetyków.

 

Sekretariat

Karolina Ostrowska

sekretarz szkoły. Doświadczenie zawodowe zdobyła, prowadząc sekretariaty zarządu w takich firmach jak Polkomtel Sp. z o.o.  czy PGE Polska Grupa Energetyczna S.A. Okazało się, że praca w szkole jest równie wymagająca, jak praca w dużych korporacjach. Jednak  kontakt z uczniami, pomaganie im oraz wspieranie nauczycieli w ich codziennych obowiązkach sprawia jej ogromną przyjemność i satysfakcję. A my czerpiemy z jej doświadczenia i umiejętności organizowania. Pani Karolina trzyma nas w ryzach!

kontakt: sekretariat@szkola-eureka.edu.pl