Eureka

OPIEKA MERYTORYCZNA:

Prof. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

gruszczyk- „dobry duch” szkoły Eureka, jej merytoryczny opiekun oraz twórczyni autorskiego programu, według którego będziemy uczyć nasze dzieci. Prof. Gruszczyk- Kolczyńska jest wybitnym pedagogiem i psychologiem, autorką programów edukacyjnych, książek, przewodników metodycznych dotyczących dzieci zdolnych, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci uzdolnionych matematycznie. Pracuje na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi.

Jej specjalność to wychowanie przedszkolne i  edukacja wczesnoszkolna, wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci, edukacja matematyczna, niepowodzenia w uczeniu się matematyki, rozwijanie uzdolnień do nauki matematyki oraz konstruowanie programów stosownie do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci. W „Eurece” sprawuje nadzór nad programem nauczania i sprawdza, jak rozwijają się dzieci. Wszyscy nauczyciele edukacji wczesnoszkonej przeszli szkolenie naczania jej metodą. Uczestniczą też na bieżaco w prowadzonych przez nią studiach i kursach dotyczących eksperymantlango programu nauczania matematyki. 

Pani Profesor jest przekonana, że w każdym dziecku tkwi jakiś talent, a sztuką nauczyciela i rodzica jest go zauważyć i rozwinąć.

Zwolenniczka tradycjnej kindersztuby, miłośniczka porządku.

Rozmowa z prof. Edytą Gruszczyk-Kolczyńską TUTAJ lub w pdf adobe-pdf-icon

 

Dr Grzegorz Śpiewak

spiewak2 – opiekun językowy, metodyk języka  angielskiego. We współpracy z nauczycielami "Eureki" wdraża w naszej szkole pilotażowy program nauki języka angielskiego oparty na metodzie DeDomo ( http://www.dedomo.pl/). Objął naszą szkołę merytoryczną opieką, szkoli nauczycieli, współtworzy program nauczania języka angielskiego. Wykładowca nowojorskiej uczelni The New School, naczelny doradca ds. metodyki nauczania języka angielskiego wydawnictwa Macmillan Polska, założyciel DOS-ELTea, niezależnego centrum doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Współtwórca metody deDOMO i opartej na niej serii poradników „Angielski dla rodziców”. Były prezes Stowarzyszenia Nauczycieli  Języka Angielskiego w Polsce IATEFL-PL, obecnie członek komitetu honorowego tej organizacji. Tata Tani i Jeremiego, z którymi od kilku lat realizuje we własnym domu program „Angielski dla rodziców”. 


KADRA:

Olga Woźniak 

olga3- dyrektor ds. nauczania i pomysłodawczyni szkoły, wychowawca klasy III "Żubrów". Główny ideolog "Eureki". Z wykształcenia pedagog, polonista i psycholog. Nauczyciel montessoriański. Skończyła także podyplomowe studia Zarządzanie i Marketing w Oświacie (Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie). Przez całe swoje życie zawodowe zajmowała się przekonywaniem dorosłych i dzieci, że nauka jest czymś fascynującym i niezwykłym. Popularyzator nauki, dziennikarz. Osiem lat kierowała działem nauki "Przekroju", pracowała w Centrum Nauki Kopernik, jest zastępcą kierownika w dziale nauki "Gazety Wyborczej". Mama 10-letniego Brunka i małej Ady. Z myślą o synu tworzy szkołę, która ma rozwijać w dzieciach ich naturalną ciekawość i wrodzone zdolności oraz sprawiać, że nauka będzie dla nich  przygodą a nie przykrym obowiązkiem. Dla córki - wymyśliła przedszkole, które - pełne zabawy i radości - dba o emocje dzieci i towarzyszy im w codziennych fascynujących odkryciach.

 

Magda Gędziorowska

gedzdyrektor szkołyChoć z artystyczną duszą (z wykształcenia historyk sztuki), to jednak skrupulatna i zasadnicza. Świetny organizator i menadżer. Z tą samą skutecznością umie zapanować nad gronem dziennikarzy (wieloletni sekretarz redakcji odpowiedzialna za funkcjonowanie i planowanie pracy wielu osób, z których każda była większym indywidualistą), jak i grupą siedmiolatków. Pod jej okiem wszystko ma swoje miejsce i kolejność. Chaos zmienia się w porządek. Ceni ład, konsekwencję i jasne zasady. Przy tym otwarta na kreatywność i świeże pomysły. Specjalistka od zarządzania oświatą. Mama dwóch dorastających córek. Wielbicielka koni i psów wszelkiej maści (i tych bez maści też). Uczy historii sztuki w starszych klasach. 

Agnieszka Zawadzka-Kowalska

aga- wicedyrektor ds. dydaktyki wczesnoszkolnej, wychowawca II klasy "Kun". Twórcza, kreatywna, pełna fantastycznych pomysłów na uczenie nawet najbardziej opornych. Podczas jej zajęć literki ożywają, opowiadając niezwykłe historie, a nauka cyferek staje się ekscytującą przygodą. Niezwykle uzdolniona plastycznie.  Magister pedagogiki specjalnej i logopedii  (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie). Ukończyła studia podyplomowe: Edukacja początkowa i terapia pedagogiczna dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. (Wydział Pedagogiki UW). Ukończyła też m.in. studia podyplomowe "Matematycznie uzdolnione dzieci: diagnoza, wspomaganie rozwoju i edukacja" pod kier. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, kurs kwalifikacyjny pedagogiczno-metodyczny języka angielskiego,  kurs instruktora rekreacji ruchowej ze specjalnością hipoterapia, szkolenie "Metoda dobrego startu" według Marty Bogdanowicz oraz warsztat "Odimienna metoda nauki czytania dr I.Majchrzak". W "Eurece" jest nauczycielem oraz logopedą. Prowadzi fantastyczne kółko robótkowe, uczy ceramiki i szycia na maszynie. 

Krzysztof Skweres

jaa- nauczyciel-wychowawca klasy I, nauczyciel techniki w starszych klasach. Pochodzi z miasta Mikołaja Kopernika. Tam ukończył studia na Wydziale Nauk Pedagogicznych. Jest zwolennikiem ruchu  - zarówno w ramach aktywnej nauki, jak i wypoczynku. W wolnych chwilach grywa w szachy, pływa i podróżuje. Interesuje się neuropsychologią kliniczną dziecka i tym, jak mózg tworzy umysł. Ciekawi go filozofia, fizyka, przyroda i biomechanika. W swojej pracy  stara się wychodzić naprzeciw potrzebom dzieci, biorąc pod uwagę ich indywidualne predyspozycje i możliwości. Rozwija dziecięcą naturalną ciekawość świata, a przy tym uważnie słucha dzieci. Przykłada dużą wagę do skutecznego komunikowania się i umacniania dziecięcej wiary w siebie. - Praca z dziećmi to wielka odpowiedzialność i ogromne wyzwanie - mówi.  - Musimy tak uczyć dzieci, by odnalazły się wzmieniającej się rzeczywistości, pamiętając przy tym, że priorytetem w edukacji jest zawsze dobro dziecka. 

Agnieszka Chmielewska

aga2- nauczyciel-wychowawca klasy III "Łosi", szkolny psycholog. Przede wszystkim jest mamą Mani, Tytusa i Tymona, to dzięki nim zrozumiała, że świat dzieci jest fascynujący. W wolnych chwilach lubi spędzać czas ze swoją rodziną i przyjaciółmi, czytać, oglądać filmy, obserwować świat i rozmyślać. Ostatnio wciągnęły ją bez reszty „prace ręczne” szydełkowanie, ceramika, decoupage, remontowanie starych mebli. Jest też w naszej szkole instruktorem ceramiki. Interesuje ją psychologia rozwojowa, psychopatologia, sposoby wspierania zaburzonego rozwoju poznawczego i emocjonalnego - pracowała z dziećmi o specjalnych potrzebach. Wciąga ją też filozofia stoicka, z której czerpie wzór postawy życiowej.

Lubi pracować z dziećmi, podziwia ich żywiołowość, spontaniczność , otwartość i wolność. Towarzyszy im w odkrywaniu siebie, ludzi i świata. - Praca z dzieciakami to wyzwanie, ale i niekończąca się przygoda - uważa.

Jest absolwentką psychologii, studiów w zakresie edukacji początkowej i reedukacji, trenerem integracji sensorycznej, ale skończyła także politoligię. W Eurece - poza tym, że jest wychowawczynią swojej klasy - pomaga nam rozwiązywać problemy, mówić o naszych emocjach i zmagać się z wyzwaniami związanymi z nauką oraz funkcjonowaniem w grupie. Nie ma dla niej trudnych tematów!

Jakub Burchart

kuba

- nauczyciel języka polskiego i historii, wychowawca klasy V, "Lisów". Pochodzi z Pionek, małego miasteczka położonego  na obrzeżach Puszczy Kozienickiej. Jest absolwentem filologii polskiej (KUL JPII), podylomowo historii oraz edukacji wczesnoszkolnej (WSHE w Pabianicach). Z zamiłowania, pasji i powołania nauczyciel, humanista z wykształcenia, ale i w podejściu do życia.

W swoich uczniach chce zaszczepić postawę szacunku wobec ludzi, życzliwości i empatii. Ceni wartość społeczeństwa wielokulturowego, w którym ważna jest nie tylko własna tożsamość, ale także szacunek wobec innych nacji, religii i mniejszości  - takie wartości stara się przekazać przekazać dzieciom, wspierając się przy tym słowami swojej nauczycielki, filozofki prof. Marii Szyszkowskiej, która pisała, że ”konieczna jest życzliwość dla prawd innych niż nasze". Stara się, by jego uczniowie byli śmiali i otwarci, a przy tym asertywnie umieli bronić własnych przekonań. 

Justyna Borek 

JB 1

nauczyciel matematyki. Matematykę studiowała na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Miłośniczka logicznego myślenia i optymalnych rozwiązań. Potrafi udowodnić, że matematyka nie jest tak straszna, jak ją malują. Lubi patrzeć, jak zaskoczeni bywają ludzie, gdy dowiadują się, gdzie i jak matematyka może być praktycznie wykorzystana. :) Przekazuje wiedzę swoim uczniom z pasją i cierpliwością. Wyrozumiała i empatyczna.

Jej pasją jest muzyka, której potrafi słuchać codziennie godzinami. Uwielbia również podróżować i odkrywać świat. Nie boi się ryzyka, a podróż autostopem przez Europę, czy skok na bungee uważa za świetny pomysł.

Magdalena Poniedziałek

magda p- nauczyciel języka angielskiego, wychowawca klasy IV "Żbików"

Dzisiaj bez angielskiego ani rusz - ale przecież nie wszyscy podchodzą do tego przedmiotu z taką samą pasją jak pani Magda. Ona jednak świetnie to rozumie i stara się pracować ze swoimi uczniami tak, by każdy z nich mógł powiedzieć „I like learning English” :)

Kiedy nie pracuje, uprawia sport - pedałuje niezależnie od pory roku. I tańczy taniec orientalny - bo przecież nie samym angielskim człowiek żyje...

 

 

Sonja Górniak

sonia- nauczyciel języka angielskiego i hiszpańskiego. Anglistka z zamiłowania :) To ostatnie zagnało ją na Uniwersytet w Cambridge i skłoniło do ukończenia tam kursów literatury i poezji. Od 13 lat lektor języka angielskiego, od 10 hiszpańskiego (ukończona iberystyka na UW). Rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrej kuchni i zumbie. Uwielbia stare filmy i dobre książki. Najnowszą pasją jest organizowanie sprzątania lasów, na które zabiera wszystkich chętnych znajomych. W Eurece uczy języka angielskiego, hiszpańskiego i koordynuje wdrażanie programu DeDomo (  http://www.dedomo.pl/).

  Marta Wojtkowska-Radzicka

marta 1- nauczyciel języka angielskiego. Absolwentka UW i The University of Reading (Wielka Brytania). Jest metodykiem języka angielskiego, od 14 lat pracuje jako lektor. W nauczanie języka lubi wplatać elementy sztuki i poezji. Fascynuje ją wiedza o tym, jak uczy się mózg i jak można to wykorzystać w edukacji. W końcu mózg ucznia to miejsce pracy każdego nauczyciela! Nieustannie główkuje nad tym, jak (się) uczyć, żeby (się) nauczyć. Jej ostatnią pasją jest myślenie wizualne – z flamastrem w dłoni zamienia myśli na obrazki. 

Stara się uważnie i z uśmiechem smakować życie i celebrować spotkania z drugim człowiekiem - zarówno małym, jak i dużym. Po chwilę oddechu ucieka w Bieszczady lub na żagle. Jest mamą dwóch energicznych chłopców: Rocha i Ziemka.

 Piotr Hajduk

piotr-hajduk-1prowadzi zajęcia wokalne. Jest kompozytorem, aranżerem, aktorem, wokalistą.  Karierę zaczynał w 1990 r. w musicalu „Metro”. Występował na Broadwayu. Współpracuje z teatrami muzycznymi Buffo, Roma i Komedia. Pisał muzykę do przedstawień teatralnych, reklam. Aranżuje piosenki zarówno młodym, jak i w pełni już ukształtowanym wykonawcom.

Od 10 lat uczy młodzież i dzieci śpiewu i emisji głosu oraz zajmuje się przygotowaniem strony wokalnej spektakli muzycznych.

Ben Samborski 

Ben-Lulu 2- nauczyciel języka niemieckiego klas I-III. Niemiecki zna od urodzenia, bo jest rodzimym użytkownikiem tego języka. Jest również lektorem, tłumaczem, coach’em, studiował psychologię. Wychowywany trójjęzycznie, dorastał i kształcił się w międzynarodowym środowisku w różnych zakątkach świata. Już w dzieciństwie tłumaczył dla przyjaciół zagraniczne filmy. Chętnie wykorzystywał umiejętności lingwistyczne w rolach granych w szkolnych przedstawieniach teatralnych oraz epizodach telewizyjnych lub podczas pracy głosem.

Różnice kulturowe i językowe postrzega  jako szanse pozyskania wiedzy i poszerzenia horyzontów. Nauczanie języków jest dla niego zabawą i czystą przyjemnością – dba, by tak samo odbierały naukę dzieci. Jest zaangażowany w  projekty:

– Bens´ Film Club – anglojęzyczny DKF dla tych, którzy chcą poznać kolokwializmy, idiomy oraz slang języka angielskiego, by móc w pełni cieszyć się  i docenić walory filmów w oryginale.

– Zoo i Zwierzęta - Trójjęzyczny projekt wydawniczy wierszy Jana Brzechwy z tłumaczeniami B. Samborskiego na niemiecki i angielski.

– Kino w Trampkach – międzynarodowy festiwal kina dziecięcego i młodzieżowego.

Karol Wójcicki

karo– pan od gwiazd. Astronomia to jego drugie imię. Spędza czas na przekonywaniu ludzi, że warto popatrzeć w niebo nie tylko po to, by sprawdzić, jaka dziś pogoda. Gwiezdna pasja daje mu tak silny napęd, że starcza go na tysiące kilometrów, które trzeba nieraz pokonać, by przez kilka sekund obserwować zaćmienie Słońca. Na co dzień pracuje w warszawskim planetarium Niebo Kopernika.
– Jeśli myślisz, że astronomia to zajęcie tylko dla naukowców pozamykanych w odległych obserwatoriach w górach Chile - bardzo się mylisz! Każdy z nas w zaciszu własnego ogródka jest w stanie odkrywać odległe egzoplanety, komety czy inne zjawiska na nocnym niebie – mówi. – I nie trzeba do tego bardzo drogiego sprzętu. Wystarczy obudzić w sobie ciekawość, by dokonywać odkryć, o jakich nie śnił nawet Galileusz. 

W naszej szkole prowadzi zajęcia dodatkowe poświęcone astronomii.

Hanna Będkowska

hania- nauczyciel przyrody. Z wykształcenia leśnik, z zamiłowania edukator. Dla niej każde wyjście w teren musi być przygodą! Entuzjastka zajęć poza murami szkoły oraz aktywizowania przedszkolaków, uczniów i studentów. Na prowadzonych przez nią lekcjach przyrody uczniowie obserwują, mierzą, liczą, porównują, doświadczają, eksperymentują,  grają i dobrze się bawią. 

Przyrody uczy w działaniu - wszystkiego trzeba dotknąć i doświadczyć samemu. O drzewach uczy w lesie - las przenosi do szkoły. Obwiązkowe obuwie na jej lekcjach to wygodne kalosze :) - W myśleniu o przyrodzie bardzo bliskie jest mi stwierdzenie, że nie odziedziczyliśmy Ziemi po naszych przodkach, lecz pożyczyliśmy ją od naszych dzieci - mówi. Dlatego stara się, by dzieci z Eureki poznały, pokochały i szanowały przyrodę. Ma nadzieję, że te wartości przekażą kolejnym pokoleniom.

Współpracuje między innymi z PGL Lasy Państwowe, Ligą Ochrony Przyrody (magazynem „Przyroda Polska”) oraz edukacyjnym magazynem dla małych i dużych „Głos Przyrody”. Tworzy przyrodnicze projekty edukacyjne dla dzieci. Jest konsultantem Centrum Nauki Kopernik oraz wykwalifikowanym nauczycielem przedmiotu „przyroda”.

 

Łukasz Mędrzycki 

lukasz2 1

- nauczyciel geografii, pan od eksperymentów. Geograf i popularyzator nauki. Od 2008 roku intensywnie współpracuje z Centrum Nauki Kopernik i planetarium Niebo Kopernika. Przygotowuje i prowadzi własne warsztaty dla dzieci oraz dla nauczycieli dotyczące eksperymentowania i nauk przyrodniczych. Wykłada na uniwersytetach dziecięcych. Poza tym uwielbia śpiewać w chórze, gotować potrawy z różnych stron świata, czytać książki sci-fi, budować z klocków i wiele innych rzeczy. Uczy geografii, prowadzi zajęcia z eksperymentowania oraz współtworzy program labratorium przyrodniczego dla starszych klas. 

Piotr Kossobudzki 

kosa- nauczyciel biologii i chemii. Popularyzator nauki, z wykształcenia biotechnolog. Uwielbia naukę - nie przestaje się dziwić, co jeszcze potrafią odkryć naukowcy. Współtwórca i były wicedyrektor Centrum Nauki Kopernik. Współautor rekomendacji dla MEN programu i wyposażenia nowej pracowni przyrody w szkołach podstawowych. Uwielbia podróże, windsurfing i gra na perkusji w kapeli rockowej. Autor koncepcji programowych kilku centrów nauki w Polsce.

 Ojciec dwojga prawie dorosłych dzieci, którym asystuje w drodze przez kolejne etapy szkolnej przygody.

W Eurece współprowadzi lekcje przyrody oraz laboratorium przyrodnicze w starszych klasach.

Piotr Stanisławski

piotrek- nauczyciel informatyki. Można powiedzieć, że robi, to co lubi najbardziej, bo nowe technologie to jednocześnie jego hobby i praca. Zarabia na surfowaniu w odmętach Internetu, opisywaniu technicznych nowinek i trendów. Od wielu lat popularyzuje naukę - teraz także na własnym blogu popularnonaukowym Crazy Nauka. O przydatności elektronicznych gadżetów w codziennym życiu potrafi przekonać zarówno babcię, jak i  dzieci. Robi to odpowiedzialnie, ucząc selekcji informacji i roztropnego obcowania z cyberprzestrzenią. Prywatnie technotata dwojga zupełnie analogowych dzieci :) W Eurece wprowadza dzieciaki z młodszych klas w świat komputerów i Internetu. Koordynuje też program laboratorium przyrodniczego dla starszych klas.

Piotr Krawczyk 

piotr-kr- nauczyciel informatyki Studiował Edukację Informatyczną i Medialną na Wydziale Pedagogicznym WSP ZNP, matematykę na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW i Doradztwo Zawodowe z Aktywizacją Osób Niepełnosprawnych w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem, pedagog mediów i technologii informatycznych. Jest też doradcą zawodowym, pomaga młodzieży w trudnym wyborze edukacyjnej i zawodowej drogi życia.

Konfrontuje fascynujące możliwości nowych technologii z ich redukującym wpływem na wolność wyborów i autonomię jednostki; propagator nowoczesnej i odpowiedzialnej dydaktyki. Autor programów edukacyjnych, kursów, współtwórca projektów: Programowanie w ruchu, Wszystkie ręce na pokład, eduJA, bialczanski.pl, Każdy jest aktywny!, Odkryj swoje talenty i zarządzaj sobą na zielonej ścieżce! W Eurece uczy informatyki w starszych klasach.

Tata gimnazjalistki i licealisty; miłośnik Conrada i kilku górskich schronisk. 

Weronika Barnat

weronika- nauczyciel plastyki. Kocha podróżować, zjeździła autostopem spory kawał Europy. Jej  pasją jest malarstwo, które studiowała na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest mamą 11-miesięcznego Kostka, a kiedy uda jej się  znaleźć wolną chwilę: gotuje, gotuje, gotuje. Jej specjalnością są torty :)

Uważa, że praca z dziećmi jest relaksująca. Fascynuje ją dziecięca wyobraźnia, stara się ją maksymalnie rozwijać u swoich uczniów. Prowadziła warsztaty plastyczne dla dzieci i młodzieży i żadne twórcze zadanie prowadzone z dziećmi nie jest jej straszne: z tą samą pasją prowadzi zajęcia o luksografii, znika z uczniami w lesie odkrywając tajniki landartu czy buduje makietę Akropolu, przybliżając dzieciom sztukę starożytnej Grecji. 

Natalia Babińska 

DSC 3747- nauczyciel muzyki. Jest czynnie działającą artystką: reżyserką teatralną, kompozytorką, instrumentalistką, a także menedżerką kultury. Ukończyła PSM im. Karola Szymanowskiego w Warszawie w klasie skrzypiec, a potem studiowała na Akademii Muzycznej w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny) na wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki (dyplom z wyróżnieniem 2001). Jest też absolwentką Wydziału Reżyserii Dramatu w Akademii Teatralnej w Warszawie (dyplom z wyróżnieniem 2006), a także Studium Pedagogicznego (Dyplom UMFC 2013). Zrealizowała ponad 30 przedstawień: teatralnych, muzycznych, studenckich, autorskich, operowych, eksperymentalnych, jest autorką muzyki do spektakli teatralnych oraz teatru TV i seriali TV. Napisała też 10 scenariuszy do teatru, teatru dla dzieci i filmu. Jest  miłośniczką muzyki dawnej, z 10-letnią praktyką na fideli i skrzypcach barokowych w rozmaitych zespołach muzycznych. 

Jej pasją jest rozwój osobisty oraz przełamywanie własnych słabości, a ostatnio pedagogika. Jedną z największą wartości jest dla  niej rodzina. Dlatego spisuje rodzinne wspomnienia i obserwuje uważnie przemiany międzypokoleniowe: co pozostało, co się zmieniło, pielęgnując cenne tradycje, więzi, a z sentymentu - przedmioty.

 

Kamila Hermanowska

kamila- nauczyciel wychowania fizycznego. Przygodę ze sportem rozpoczęła już w dzieciństwie, zaczynając od pływania i trenowania gier zespołowych: piłki nożnej i koszykówki. Teraz jej największą pasją jest kickboxing, który trenuje od sześciu lat. Jedno z jej ostatnich osiągnięć to tytuł wicemistrzyni Polski w formule fullcontact.  

Pracowała też jako animator, prowadząc  zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Wakacje również spędza z dziećmi, uczestnicząc w obozach sportowych jako wychowawca i starając się zaszczepiać w swych podopiecznych pasję do sportu.

Poza szkołą prowadzi zajęcia kickboxingu w klubie X-Fight Piaseczno dla dzieci i dorosłych. Wychowanie fizyczne studiowała w Wyższej Szkole „Edukacja w Sporcie’’ w Warszawie.

 

Wojciech Brożyński

wojtektrener aikido. W pełnym stroju od aikido wygląda jak prawdziwy samuraj :) Nikt tak jak on nie potrafi skłonić grupy rozbieganych dzieci, by w skupieniu na macie wykonywała kolejne ćwiczenia. Siła spokoju i opanowania. Przekonuje, że nieważny jest wyścig, ale pewność siebie i koncentracja na zadaniu. 

Aikido zaczął ćwiczyć w 1989 r. w najstarszym stołecznym klubie - Warszawskim Stowarzyszeniu Aikido Aikikai. Pierwszy stopień mistrzowski uzyskał w 1994 r.
Od tej pory aż do dziś prowadzi zajęcia wszystkich poziomów aikido w ośrodkach Stowarzyszenia m.in. w Ośrodku Sportów Japońskich Budojo w Warszawie i jego filii w Piasecznie. Posiada czwarty stopień mistrzowski i jest egzaminatorem Polskiej Federacji Aikido z tytułem Shidoin. Prezes Polskiej Federacji Aikido.
 

Ewelina Osińska

ewelina

- pedagog szkolny, nauczyciel wspomagający. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna. Studia były przedłużeniem jej zainteresowań, które rozpoczęły się pracą w wolontariacie. Jego misją było wspieranie, organizowanie czasu, a także szeroko pojmowana integracja dzieci i uczniów w przedszkolu i szkole specjalnej. Uważa, że pedagogika jest jej pasją. Podziwia kreatywność i otwartość dzieci, cieszy ją, że jej podopieczni potrafią ją inspirować.
Sądzi, że w pracy pedagoga specjalnego ważne jest otwarte serce, chęć niesienia pomocy i empatia. Jest staranna i sumienna, a do tego sama lubi się uczyć. - W pracy terapeutycznej z dzieckiem kieruję się zasadą, że każdy mały krok do przodu, jest wielkim sukcesem - mówi o sobie.

Monika Herman

monikapani od szachów. - Szachy to moja pasja - mówi o sobie. - Poświęcam im większość swojego czasu, częściowo na uczeniu innych a częściowo na uczeniu samej siebie, zdobywaniu nowej wiedzy. 

Szachową pasją dzieli się z uczniami Eureki. I chyba nieźle jej to wychodzi, bo są tacy, którzy graliby i na przerwach i na lekcjach :)

Gra w szachy od 2003 roku. Ma kategorię szachową I++ oraz ranking fide powyżej 1700. Posiada licencję zawodniczą Polskiego Związku Szachowego, tytuł Instruktora sportu ze specjalnością - szachy, nadany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz uprawnienia sędziowskie. Była medalistką Mistrzostw Województwa do lat 16 i 18. Zajęcia szachowe z dziećmi prowadzi od 2009 roku. 

W wolnych chwilach lubi spacerować, pływać lub czytać książki. 

Magdalena Czerwińska 

Zrzut ekranu 2016-11-09 o 22.48.01- pani od tańca.  Przygodę z tańcem zaczęła w 1991 r. w  dziecięcym zespole tanecznym. Szkoliła swój warsztat u różnych pedagogów tańca. Uczyła się tańca klasycznego, jazzowego, hip-hopu. Była związana z Grupą Tańca Jazzowego „Sway” prowadzoną przez Annę Wielogórską. Biorąc udział w spektaklach tanecznych, niejednokrotnie staje na deskach scen teatralnych. Współzałożycielka Stowarzyszenia Artystycznego B’Art, wystawcy spektaklu tanecznego „Jego” na scenie warszawskiego teatru Rampa. 

Jest instruktorem tańca jazzowego. Tworzone przez nią choreografie zdobywają nagrody w przeglądach ogólnopolskich i w konkursach federacji IDO (International Dance Organization).  W Eurece uczy dzieci tańca nowoczesnego, który jest częścią zajęć wychowania fizycznego. 

Elżbieta Mazzoll

ela mazzol- pani od religii - ukończyła teologię na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pisała pracę magisterską z egzegezy biblijnej. Obok antropologii filozoficznej i etyki była to w czasie studiów jej ukochana dziedzina. - Dziś widzę, że to nie bez znaczenia dla tego, co robię w Eurece, bo najczęściej katecheza to właśnie praca z opowiadaniami biblijnymi i to w przekazie ustnym, czyli moim  na wzór żydowskiej haggady— mówi o swojej pracy.

By przybliżyć uczniom świat wartości duchowych, często dla nich zupełnie niedotykalnych, sięga po bliskie im wzorce z popkultury, literatury, filmu. Bardzo bliska jest jej idea rodzicielstwa bliskości, komunikacji bez przemocy, wychowania bez nagród i kar. Stara się w tym duchu prowadzić swoje lekcje.

Ma troje dzieci, męża artystę, i - oprócz uczenia religii - zajmuje się koordynowaniem  działań rodzinnych i twórczych.

Karolina Dudek

karolina

- nauczyciel świetlicy, nauczyciel przedszkolnej zerówki.  Młoda, pełna energii, poukładana nauczycielka. W naszej szkolnej świetlicy służy radą, pomocą, pomysłami. Pocieszy strapionych, podsunie zabawę znudzonym, pomoże odrobić lekcje tym bardziej obowiązkowym. Ukończyła studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej: edukację wczesnoszkolną oraz edukację medialną i grafikę komputerową. Ma ukończony kurs animatora zabaw dla dzieci. Jej pasje to książka, gotowanie i szycie na maszynie.

Przygotowuje także starsze przedszkolaki do wejścia w progi szkoły. 

Agnieszka Styś

Aga Stys- nauczyciel świetlicy. Początek jej pracy to był wolontariat. Opiekowała się dzieciakami, pomagała im w rozwiązywaniu zadań domowych oraz współuczestniczyła w zajęciach dla dzieci ze szkoły specjalnej. Te doświadczenia sprawiły, że zdecydowała się skończyć studia pedagogiczne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu o specjalności doradztwa zawodowego i personalnego.

Podczas wakacji współorganizowała półkolonie dla dzieci i młodzieży pod patronatem Domu Kultury w Wolsztynie. Była też wychowawcą na koloniach, gdzie starała się rozwijać kreatywność i samodzielność młodzieży.  Bardzo ważny jest dla niej rozwój osobisty oraz wytrwałe dążenie do realizacji postawionych sobie celów.

 

   Agata Zielińska

agatka

 zajmuje się szkolnym sekretariatem. Faktury, rachunki, umowy, legitymacje, ubezpieczenia - na wszystko ma baczenie. Nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Trzyma nas w ryzach i pilnuje porządku. Wie wszystko. Zginęlibyśmy bez niej!

 

 

 

 

 

 KADRA PRZEDSZKOLA

Copyrights by www.szkola-eureka.pl All rights reserved.
Coded by GRAFEK